BUURTKEUKEN

De buurtkeuken:

  • Wij zijn geopende op maandag en woensdag van 16 uur tot 19 uur.
  • Wij serveren een gezonde maaltijd met rijst, aardappel, pasta met vlees en groente.
  • Na het eten serveren wij op bestelling een toetje.
  • Op aanvraag hebben wij speciale maaltijden. Bijvoorbeeld Roti.
  • Soms hebben wij een rondje van het huis. Dit doen wij om de bezoekers kennis te laten maken met nieuwe creaties uit de keuken van andere culturen.

Voeding en allergenen:

  • In Buurtkeuken Healthy Food werken wij standaard met gluten, noten, lactose en andere voedingsbestanddelen die allergie kunnen veroorzaken.
  • Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met gasten die een allergie hebben of een dieet volgen.
  • Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid als gasten bij het eten in onze buurtkeuken een voor hen bekende of onbekende voedselallergie of voedstelintolerantie optreedt.
  • U bent er zelf voor verantwoordelijk om op te letten wat u eet.
    Allergeneninformatie is bij ons op te vragen.

De huiskamer:

  • Bezoekers kunnen vanaf 16 uur binnen lopen.
  • U heeft vooraf uw reservering gedaan en betaalt bij binnenkomst voor uw bestelling. Daarna begeeft u zich naar de huiskamer.
  • In de huiskamer staat er al drinken klaar.
  • Bezoekers gaan met elkaar of met de vrijwilligers in gesprek.
  • We doen bijvoorbeeld korte vitali-tijdsoefeningen, een opwarmertje voor het eten om de spijsvertering te stimuleren. 
  • Wij gaan in gesprek met bezoekers  en bereiden voor op het samen eten. 
  • Bezoekers vertellen ook hun eigen verhaal.
  • Wij hanteren een jaarkalender en op bijzondere dagen als Sinterklaas, Valentijn enz. staan wij hierbij stil en maken er een gezellige bijeenkomst van onder het genot van een lekkere maaltijd. 
  • Wij houden ook een jaarlijkse kerstviering met speciale attracties. 

De service:

  • Wij vragen wat de wensen zijn. Wat eet u graag?
  • Zijn er bijzonderheden waar wij rekening mee moeten houden. Bijvoorbeeld, zijn er allergieën?
  • Wij eten tussen 17 uur en 18 uur in de huiskamer.
  • De  bezoekers zoeken zelf een plek op  bij binnenkomst en wij serveren de maaltijden.
  • Wij verwarmen de borden vooraf om een zo warm mogelijke maaltijd te serveren.
  • Wij dienen mooi versierde toetjes op. Het toetje is altijd een verrassing. Je ontdekt bij het serveren wat het is. 
  • Wij lopen de tafels langs om te vragen of alles naar wens is.
  • Bij ons is de klant koning.
  • Wij eten mee en doen mee met de conversatie. 
  • Geef zelf je voedingswensen en eventuele beperkingen op. 
  • Wij blijven wel rekening houden met de Covid maatregelen. Ondanks versoepelingen blijven wij in de gaten houden dat wij toch een zekere gepaste afstand hanteren.
  • Wij vragen bezoekers en vooral vaste klanten om bij ziekte niet naar de buurtkeuken te komen. Wij zijn allemaal verantwoordelijk voor een gezonde sfeer in de buurtkeuken. 

De hygiëne regels en voedingsbeleid:

  • Onze  vrijwilligers die in de keuken staan hebben de HACCP en allergenen opleiding gevolgd.
  • Wij werken altijd met handschoenen en dragen een schort.
  • Wij nemen de regels in acht voor een verantwoord voedingsbeleid.
  • Wij serveren vers bereide maaltijden.

Schoonmaken van de ruimte en apparatuur:

  • Voor de start van de buurtkeuken nemen wij alle tafels en stoelen af.
  • De keuken wordt gebruiksklaar gemaakt voor het werk van de buurtkeuken’
  • Wij plaatsen een schone zak in de vuilnisbak.
  • Apparatuur zijn schoon voordat wij ze in gebruik nemen en worden aan het einde van de dag weer schoongemaakt.
  • Wij maken ook extra schoon i.v.m. Covid maatregelen. Dit geldt voor alle ruimtes die wij gebruiken voor het uitvoeren van de activiteit. 

Vooraf reserveren:

  • U wordt gevraagd om vooraf via onze website uw maaltijd en toetje te reserveren.
  • U kiest voor 1 maaltijd en 1 toetje.
  • Bij voorkeur vragen wij u om per persoon per keer te bestellen. Voor ons is belangrijk de naam en contact gegevens van degene zodat wij de bestelling vooraf in orde kunnen maken. Dit vergemakkelijkt de dienstverlening in de middag zodat de afhandeling veel vlotter verloopt bij binnenkomst.
  • Reserveren bij voorkeur een dag van tevoren,
  • Wij zijn vaak onderweg en nemen de telefoon niet altijd op. Stuur a.u.b. een sms of app bericht door.

Schuiven naar boven
X